UN TUN DE 500.000 DE EURO PE SERVICII IT MARCA „RADU MIHAIU” LA FINAL DE MANDAT

0
244

Din dorința de a ”mulge” Primăria sectorului 2 printr-un ultim contract pe un domeniu care îi vine „mănușă” primarului Userist Radu Mihaiu, acesta accesează un proiect IT al vechii administrații, îi dă o față nouă fiindcă proiectul a fost gândit și scris de administrația PSD și purcede la drum.

Astfel, depune proiectul „PROCEDURI SIMPLIFICATE ÎN VEDEREA REDUCERII BIROCRAȚIEI PENTRU CETĂȚENII DIN SECTORUL 2”, primește fondurile și încheie contractul nr.136588/26.07.2023 cu SC ACONNECT SMART SOFTWARE SRL și cu SC SRGM GARANȚII MOBILIARE SRL, în valoare de 2.618.000 lei.

Obiectul contractului îl reprezintă „Servicii de acces la Ecosistem interinstituțional, interconectate și impenetrabil, tip subscripție  și de retro-digitalizare, inclusiv echipamente de calcul și a perifericelor de calcul”.

Interesant însă este cine a fost managerul de proiect. Nimeni alta decat consiliera personală a primarului, Alina Seghedi. Nimeni alta decât persoana de încredere a familiei Mihaiu, colegă cu Carmen Mihaiu în diverse proiecte sociale, subsecretar de stat la Ministerul Dezvoltării/Fondurilor Europene,etc. Persoana potrivită pentru primarul „stâlpișor” Radu Mihaiu. Expertul în IT, Radu Mihaiu, și-a numit consiliera personală să gestioneze fonduri europene, fiindcă era obișnuită cu „banii europeni”!

Ce a urmat este lesne de înțeles!

Bugetul a fost „umflat” cum erau ei obișnuiți la Asociația Check Reality în vremurile bune. Astfel bugetul proiectului arata după cum urmează:

  • Servicii de licențiere acces la infrastructura digitală (hardware, software și servicii conexe) – 1.585.000 lei;
  • Servicii de retrodigitalizare (pentru 550.000 file) – 110.000 lei;
  • Digitalizarea a 11 procese și a formularelor aferente, folosite de UAT – 230.000 lei;
  • Servicii de interconectare – 110.000 lei;
  • Servicii de instruire și dezvoltare a competențelor digitale – (pentru 609 persoane) – 70.000 lei;
  • În total 2.200.000 lei + 418.000 tva.

Toate aceste sume imense pentru un proiect cu mari nereguli în implementare și în procedurile de achiziție. Însă din păcate, interconectivitatea nu a fost realizată decât pe hârtie, procesul de dezvoltare a competențelor digitale pentru 609 persoane a fost făcut tot pe hârtie, iar exemplele pot continua. Toate serviciile au fost „implementate” în trei luni.
Însă, toate acestea nu puteau fi făcute decât cu concursul unui funcționar de la conducerea Direcției Sociale, Adrian Andor.

Adrian Andor

Toată graba pentru a se putea plăti cât mai repede operatorul economic care a câștigat licitația.
Din păcate, cetățenii sectorului 2 nu au acces la servicii de calitate cum se laudă pe rețelele de socializare primarul „stâlpișor”, Radu Mihaiu.

De asemenea, serviciile din cadrul D.G.A.S.P.C. Sector 2 nu pot lucra cu operativitate solicitările petenților, îngreunând înregistrarea cererilor. Într-un cuvânt, bătaie de joc la adresa contribuabililor.

Întrebăm managerul proiectului: care este data semnării RECEPȚIEI și data de punere în funcțiune a platformei Connectx?

Din informațiile noastre:

  • Recepția a fost făcuta pe 13 decembrie;
  • Platforma a fost impusă cu forța în DGASPC sector 2 începând cu 12 februarie de către Sanda Maria Rușanu;
  • Între 13 decembrie 2023 – 12 februarie 2024 – nu a funcționat pentru că proiectul nu era implementat complet;
  • PROIECTUL NU ESTE PREDAT CĂTRE DGASPC.

Principalele nereguli:

  • proiectul nu este predat de către consiliul local instituției DGASPC sector 2;
  • datele sunt încărcate în această platformă în mod total nelegal –  nu există o formă de contract între DGASPC sector 2 și firma care a câștigat proiectul;
  • firma are acces integral la datele DGASPC sector 2 !!! –  se încalcă complet GDPR. Nu există acord GDPR semnat între cele 3 entități, conform prevederii 679;
  • 2 ani de zile sistemul va funcționa gratis –  adică se vor face elemente de mentenanță gratis și se vor utiliza sursele de găzduire și de backup ale firmei câștigătoare;
  • se pare ca la alte instituții de stat, plata lunară a găzduirii este undeva la 10.000 euro / o sumă uriașă pentru nevoile instituției;
  • nu s-au furnizat documente oficiale.
  • nu există dispoziție la nivelul DGASPC sector 2 în privința reponsabilităților de coordonare la nivelul acestei instituții;
  • nu s-au achiziționat scanere necesare functionării aplicației conform obiectivelor stabilite de proiect;
  • NU s-au realizat procedurile informatice de interconectare.


Din informațiile intrate în posesia noastră, se pare ca au fost sesizate organele de cercetare penală privind achiziția și derularea acestui contract păgubos pentru cetățeni.

Se vede cu ochiul liber că minciunile primarului încep să iasă la iveală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.