Robert Negoiță și schema de fraudă în administrația publică-partea 1

0
33

Primarul Sectorului 3,Robert Negoiță,a inițiat un grup infracțional organizat care acționează si în prezent si din care au făcut si fac parte funcționari ai instituțiilor din administrația publicași persoane din mediul de afaceri.Grupul inițiat în 2014 are ca principal scop obținerea, în mod fraudulos, a unor sume importante din contractele finanțate din fonduri publice(naționale), prin comiterea unor infracțiuni de abuz în serviciu , de evaziune fiscală, spălarea banilor si deturnare de fonduri.

Grupul infracțional organizat a fost constituit inițial de către:

-Robert Sorin Negoiță,Primarul Sectorului 3

-Florentin Corbuleanu, apropiat al lui Robert Sorin Negoiță si persoana care a devenit director general al S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. si care a acționat ca un interpus al lui Robert Sorin Negoiță în administrarea societatiicomerciale

-Constantin Dumitrescu administrator la S.C. Administrația Domeniului Public București-Spatii Verzi SRL, prieten si fost coleg în conducerea Partidului Verde cu Florentin Corbuleanu

-Mihai Tarzan administrator al S.C. ITEM-V Construct SRL , prieten al primarului Robert Sorin Negoita

În vederea asigurării pe termen lung a beneficiilor pentru membrii grupului infracțional organizat, activitatea infracțională a fost concepută în etape, în funcție de structura unității administrativ teritoriale (UAT), a societăților controlate de membrii grupului infracțional organizat si de funcțiile si influența pe care aceștia le-au dobândit.

Activitatea de pregătire si modul de acțiune al grupului organizat a impus, în principal, următoarele etape:

-Înființarea S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. persoana juridică în proprietatea consiliului local sector 3 în sfera de influența si control a primarului Robert Sorin Negoiță, prin persoane interpuse

-Acordarea în perioada 2014-2022,catre operatorul economic câștigător ăla licitației .C. Administrarea Domeniului Public S.A.- a contractului de „Delegare a gestiunii serviciului de amenajare si întreținere spatiilor verzi din sectorul 3 al Municipiului București(zona II si III)” în condițiile în care se cunoștea ca agentul economic nu este în măsură sa execute lucrările contractate ca urmare a lipsei de personal si a capacității tehnice de executie

-Încredințarea de către Primăria sectorului 3 lucrări de investiții în baza unor certificate de urbanism, autorizații de construire emise cu încălcarea prevederilor legale, pe un amplasament ce nu se afla în administrarea sectorului 3, administrator al arterei fiind si în prezent Administrația Stazilor

-Deturnare de fonduri publice prin plata unor investiții comandate si realizate pe un amplasament ce nu se afla în administrarea sectorului 3

-Subcontractarea în proporție de 75% a lucrărilor obținute de S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. în baza contractului de „Delegare a gestiunii serviciului de amenajare si întreținere spatiilor verzi din sectorul 3 al Municipiului București(zona II si III)” către societăți comerciale controlate de membrii grupului infracțional organizat cu eludarea dispozițiilor legale vizând procedura achizițiilor publice

-Crearea si implicarea în activitatea infracțională a unui număr mare de societăți comerciale controlate de membrii grupului infracțional organizat , astfel încât acestea sa poată fi interpuse în procedurile de atribuire a contractelor publice, sa fie utilizate pentru crearea de circuite comerciale si financiare si sa fie asigurat transferul beneficiilor materiale către membrii grupului infracțional organizat

-Asigurarea câștigării de către S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. a contractelor de lucrări finanțate din fonduri publice, în special în cazul consiliului local al sectorului 3, prin folosirea influenței de care se bucurau membrii grupului infracțional organizat si de funcțiile ocupate de unii dintre acestia

-Obținerea de beneficii patrimoniale de către membrii grupului infracțional organizat , provenite din activitatea infracțională si din utilizarea frauduloasă a fondurilor publice(beneficii cărora membrii grupului infracțional organizat le dau o aparență legală prin scoaterea lor din patrimoniul societății în special cu titlu de dividende, prin plata unor renumeratii cu titlu de salariu, prin simularea unor operațiuni comerciale sau civile de transfer de drepturi de propietate sau drepte folosință, prin încheierea unor contracte de prestări servicii sau livrare bunuri intre societățile controlate de aceștia)

VA URMA….

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.