În articole anterioare am prezentat în mod argumentat situația uciderii unui cetățean al Județului Mureș de către medicul Călin-Dan DRĂGAN, angajat al Serviciului de Ambulanță Județean Mureș.
Acțiunea de ucidere a fost realizată de către medicul menționat prin refuzul de a-și îndeplini atribuțiile de serviciu care constau în acordarea de asistență medicală de urgență persoanei la care a fost trimis ca în timpul în care era salarizat din fonduri publice, să o acorde.
Oricât ar părea de paradoxal, principala problemă nu este că un individ aflat în timpul și exercitarea atribuțiilor lui de serviciu a ucis un om, ci aceea că deși această acțiune infracțională a lui, notorie datorită reflectării ei în spațiul public, nu a făcut obiectul atenției organelor de urmărire penală.
Procurorii care sunt numiți pe diferite funcții la unitățile de parchet din Județul Mureș, indiferent de nivelul acestora, ori de specializarea pe care o au, nu au efectuat demersurile legale necesare pentru a cerceta această faptă care, în opinia noastră, este una de pericol social ridicat.
Cel mai probabil, pentru aceștia, moartea unui om din câți figurează înregistrați în evidențele oficiale că domiciliază în Județul Mureș nu prezintă nivelul de interes profesional și/sau personal, pentru a-i determina să cerceteze un caz de omor care a fost semnalat public în mod repetat.
În acest context, este firesc să ne preocupe identificarea motivelor pentru care reprezentanții din Județul Mureș ai acestei categorii profesionale, salarizați în mod nejustificat și revoltător de copios din fonduri publice, nu își îndeplinesc atribuțiile de serviciu într-un astfel de caz despre care nu pot susține că nu au cunoștință.
Cel mai probabil, de la înălțimea statutului lor profesional, nu a părut suficient de important ca să cerceteze circumstanțele, semnalate public, ale uciderii unui om care nu a făcut parte dintre cei de care procurorilor să le pese atât de mult încât să cerceteze cum au fost uciși.
Despre corectitudinea atitudinii lor se pot spune și scrie foarte multe, dar totuși nimic de bine, având în vedere că procurorii se află în serviciu public și cel puțin la nivel declarativ, ei trebuie să apere ordinea de drept, nu doar să susțină și/sau mimeze această activitate în funcție de interese neprevăzute în dispoziții legale.
În art. 131 alin. (1) din Constituția României, este prevăzut că, ,,Ministerul Public reprezintă intereselegenerale ale societăţii şi apără ordinea de drept, precum şi drepturile şi libertăţile cetăţenilor.”
De asemenea în art. 1 alin. (2) din Legea nr. 304 din 15 noiembrie 2022 privind organizarea judiciară esteprevăzut în mod clar că,
,,Ministerul Public reprezintă în activitatea judiciarăinteresele generale ale societății și apără ordinea de drept, precum și drepturile și libertățile cetățenilor, exercitându-și atribuțiile prin procurori constituiți înparchete, în condițiile legii.”.
Dar cine mai are timp în Ministerul Public și în special în structurile acestuia din Județul Mureș de astfel de amănunte care pot induce ideea că procurorii au obligația legală de a cerceta faptele cu relevanță penală despre care iau cunoștință?
Pentru eventualitatea că cineva este tentat să afirme că procurorii din Județul Mureș apără ordinea de drept în zona geografică, nu putem lua în considerare decât că o fac în mod foarte ,,specific”, dar în mod cert neprocedural iar starea lor de inacțiune ,,protectivă” este în mod indubitabil incriminată de legea penală.
Motivele pentru care procurorii nu își exercită atribuțiile de serviciu și în acest fel asigură obținerea unui folos necuvenit pentru autorii infracțiunilor sesizate, pot fi suspectate că nu au ca scop obținerea unor foloase necuvenite pentru ei și că este doar o simplă dovadă de ,,miserupism” a acestora față de obligațiile legale pe care le au și față de societatea din ale căror impozite le sunt achitate drepturile bănești.
Unii ar fi tentați să susțină că datorită existenței în Județul Mureș a unei situații complexe în care oamenii se cunosc între ei, procurorii au o firească reținere de a cerceta fapte comise de către persoane pe care le cunosc, însă având în vedere câți oameni cunosc, practic nu mai are cine să efectueze cercetări.
O posibilă soluție a acestei situații aparent greu de rezolvat, poate fi preluarea de către structurile ierarhic superioare ale unităților de parchet competente material, a cauzelor în care este evident că nu se dorește de către procurorii din Județul Mureș, aplicarea dispozițiilor legale.
În această fază a seriei de dezvăluiri, nu vom scrie dacă este vorba despre Parchetul de pe lângă Judecătoria Sighișoara, Parchetul de pe lângă Tribunalul Mureș, Serviciul Teritorial Târgu Mureș al Direcției Naționale Anticorupție, Serviciul Teritorial Târgu Mureș alDirecției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, dar în mod cert la fiecare dintre aceste structuri există probleme care constau în existența unei atitudini nepotrivite în raport cu exercitarea atribuțiilor de serviciu de către procurori.
Unii ar putea fi tentați să considere că cei față de care ar trebui să fie efectuate cercetări și nu se efectuează, sunt favorizați în mod nelegal de către procurorii care în exercitarea atribuțiilor lor de serviciu sunt investiți să efectueze aceste activități.
Fără a formula aprecieri nefundamentate cu privire la motivele pentru care procurorii nu efectuează cercetări cu privire la uciderea sesizată public a unui om de către medicul Călin-Dan DRĂGAN sau despre numirea în condiții de netransparență și discreționare în funcția de manager general interimar al Serviciului de Ambulanță Județean Mureș a medicului Maria-Mihaela ROȘCA, este evident că faptele respective au relevanță penală.
Suspectă în această situație este și tăcerea asurzitoare a reprezentanților Ministerului Sănătății care este condus de către ministrul P.S.D.-ist Alexandru RAFILA, care într-o logică simplă, ar fi trebuit să dispună cu maximă operativitate verificări exigente și măsuri severe față de cei semnalați și a căror vinovăție este incontestabilă.
Împrejurarea că față de medicul Maria-Mihaela ROȘCA nu a fost dispusă măsura eliberării din funcția de manager general interimar al Serviciului de Ambulanță Județean Mureș, este generatoare de suspiciuni și interpretări defavorabile în condițiile în care pe fondul unei stări disciplinare cert accentuat deficitare și imputabilă conducătorului structurii, s-a produs acțiunea medicului Călin-Dan DRĂGAN care a avut ca rezultat uciderea unei persoane.
Dacă acesta nu este un motiv de destituire din funcția de conducere a medicului Maria-Mihaela ROȘCA, numită în funcție în condiții care necesită a fi cercetate penal, înseamnă că în Județul Mureș s-a deschis sezonul la încălcat prevederi legale în condiții de impunitate.
De asemenea, dacă fapta de ucidere a unei persoane, comisă de medicul Călin-Dan DRĂGAN, nu este motiv de arestare preventivă a acestuia, înseamnă că este liber la ucis oameni în condiții de impunitate în Județul Mureș.
Una dintre posibilele explicații ale situației prezentate în cadrul seriei noastre de dezvăluiri, o poate reprezenta împrejurarea că Guvernul României este condus de către un personaj calificat la locul de muncă ca vânzător de covrigi, iar Ministerul Sănătății este condus de către fiul unui securist controversat din perioada timpurie a structurii, semnalat public ca torționar și al cărui fiu ajuns ministru al sănătății se pare că, referitor la o situație de la Spitalul Pantelimon a semnat un înscris oficial care ar fi normal să îi atragă răspunderea penală.
În această situație în care covrigarii (comercianții de covrigi) și urmașii securiștilor torționari sunt reprezentați la nivel înalt în Guvernul României, iar în cazul uciderii unui om nimeni nu pare interesat de acest subiect, pentru a dispune măsurile legale împotriva celor implicați în comiterea acestei fapte, la nivelul Județului Mureș politica P.S.D.-istă este sub controlul condamnatului Vasile GLIGA care își exercită influența prin intermediul fiicei sale Dumitrița GLIGA, deputat în Parlamentul României.
Dacă în ceea ce privește promovarea fiicei sale în funcția de președinte al Organizației Județene Mureș, ocupată până atunci de condamnatul Vasile GLIGA, pare o acțiune compatibilă cu valorile și principiile social-democrate, care i-au permis ca într-o tradiție de inspirație nord-coreană, să transmită funcția politică către descendenta sa, lipsa de reacție la uciderea unui om și neluarea de măsuri împotriva șefului profesional al criminalului, este în mod cert de inspirație de tip mafiot.
În acest timp membrii poporului ,,coreano-mureșan”suportă în mod disciplinat succesiunea puterii de la tată la fiică, trimiterea în Parlamentul României a fiicei în locul tatălui și ca să nu se plictisească singură, l-a trimis și pe ginere tot ca parlamentar.
Faptul că prim-ministrul Ion-Marcel CIOLACU, ministrul Alexandru RAFILA și deputatul Dumitrița GLIGA, toți membri ai Partidului Social Democrat, nu manifestă niciun interes pentru cazul cetățeanului ucis de medicul Călin-Dan DRĂGAN, pare a reflecta atitudinea membrilor conducerii acelui partid față de cetățenii României.
La aceasta se poate adăuga faptul că dacă în plină campanie electorală își permit să se poarte în acest mod, după încheierea acesteia P.S.D.-iștii se vor ,,dezbrăca” complet de caracterul subțire pe care din rațiuni politico-electorale îl afișează.
Curat-murdar cum a scris un clasic al literaturii române, dar strict real și fără semne de intrare în normalitate.
Un indiciu că în mediul infracțional la care am făcut referire există niște timide reacții interne, este reprezentat de deplasarea prim-ministrului Ion-Marcel CIOLACU, președinte al Partidului Social Democrat, în Municipiul Reghin unde s-a întâlnit cu Vasile GLIGA și Dumitrița GLIGA, stăpânii Organizației Județene Mureș a P.S.D. cu care s-au discutat inclusiv aspecte delicate ale realităților din Județul Mureș.
Rezultatul deplasării este vizibil.
Nimeni nu i-a deranjat în vreun fel pe medicii Călin-Dan DRĂGAN și pe Maria-Mihaela ROȘCA care continuă să arate opiniei publice că la 23 de zile după uciderea unui om, poți să rămâi liber și pe funcția de conducere pe care o ocupi în temeiul unor criterii neprevăzute de dispoziții legale.
Și asta se întâmplă în timpul guvernării P.S.D.-iste și în plină campanie electorală când fiecare dintre cei semnalați de noi încearcă să ne arate partea frumoasă a feței lor urâte și să ne convingă că merită votați de noi, pentru a beneficia timp de 4 ani de întreținere și trai bun pe motiv că au fost aleși în funcții de demnitate publică.
În contextul celor consemnate în acest articol, concluzionăm că pe fondul lipsei de interes a personalului din instituțiile statului român, este liber la ucis oameni în Județul Mureș.